Coșul tău este gol.

Poți accesa produsele de pe site-ul nostru prin rubricile din meniul de sus, sau prin introducerea termenilor în căsuța de căutare.

Poți accesa produsele de pe site-ul nostru prin rubricile din meniul de sus, sau prin introducerea termenilor în căsuța de căutare.

Dacă nu știi ce produs să alegi, atunci poți consulta meniul sfaturi și recomandări sau ne poți contacta pe webshop@mountex.ro și îți vom răspunde îndată.

  • Produse
  • Cont
  • Newsletter
  • Coș
  • Info

Termeni și condiții - regulamentul Mountex WebShop

Introducere

Mountex Kft a deschis webshop-ul mountex.hu în 2005. Paleta de produse a fost orientată spre nevoile persoanelor în contact cu natura și se află în continuă înbunătățire. Ne străduim încontinuu să ne perfecționăm și să satisfacem cerințele persoanelor care au interese similare cu noi. Mountex.ro este continuarea dezvoltării, pe care intenționăm să promovăm pe piața românească. Scopul nostru include crearea celui mai comod și mai accesibil magazin în slujba cumpărătorilor și totodată celui mai complet ghid pentru alegerea îmbrăcămintelor și echipamentului pentru vizitatori.

Sperăm ca și Ție îți va plăcea paleta noastră de produse și sperăm că te vom regăsi printre cumpărătorii noștri.

Mai jos vei găsi detalii legate de organizare și informații despre procesul de cumpărare.

Date companie

Mountex SRL
Cluj Napoca
Str Liviu Rebreanu Nr 23/21
CUI: 17481464 din data de 14.04.2005
Cod fiscal EU : RO 17481464
Nr reg Com. J12/1426/13.04.2005
Cont LEI (RON): RO25 RZBR 0000 0600 1526 4057
Raiffeisen Bank Cluj-Napoca, Romania


Atenție! În România nu avem magazin sau depozit, ridicarea comenzilor personal de la sediu nu este posibilă. Expedierile spre România se fac din centrul logistic de lângă Budapesta.


 

Serviciu clienți

Serviciu clienți în limba română:
webshop@mountex.ro
0745-900467
Orar: Luni-Vineri 10-13, 14-18

Reguli generale legate de cumpărături

Comandarea produselor se face exclusiv pe cale electronică, utilizând platforma online www.mountex.ro. Nu putem procesa comenzi plasate pe fax, prin telefon sau scrisori.

Comanda se achită la curier, în momentul recepționării coletului. Prețul expus  pe site este cel final și include TVA.

începând cu 01.01.2017 Codul fiscal prevede TVA de 19%, din acest motiv, secțiunea poate suferi modificări!

  • În webshop-ul Mountex se pot face cumpărături din cont înregistrat prealabil, sau fără înregistrare cu meniul Easy Shopping. Nu ne putem asuma răspunderea pentru întârzieri la livrare cauzate de eventuale date introduse greșit sau incomplete, precum și alte cauze care nu depind direct de funcționarea companiei. Mountex nu își asumă răspunderea pentru pagube provenite din pierderea parolei, sau accesarea unui cont de către alte persoane decât proprietarul contului, din motive care nu depind de firmă. Datele de cont introduse greșit se pot corecta accesând meniul:Intrare în cont .
  • Pașii necesari pentru cumpărare sunt descriși în meniul Paşi pentru efectuarea comenzilor
  • Trimiterea confirmării pentru comandă conferă acestuia valoare de contract scris! Comenzile sunt stocate cu număr de înregistrare. Cumpărătorii înregistrați își vor putea urmări comenzile în derulare sau istoricul comenzilor derulate până în momentul respectiv în meniul din cadrul contului protejat cu parolă. Cumpărătorii neînregistrați pot cere informații legate de comenzi prin telefon, sau prin e-mail.
  • Întrebările și cererile în limba română se pot adresa pe telefonul 0745-900467 sau pe e-mail la webshop@mountex.ro. Pe alte numere de telefon sau adrese de e-mail pot fi adresate solicitări doar în limba engleză.
  • Prețul de cumpărare este întotdeauna cel expus lângă produs, și conține TVA! Costul transportului nu este inclus în preț. Acesta poate fi consultat în meniul Informaţii legate de transport
  • În cazul în care în ciuda tuturor eforturilor depuse de Mountex, ajunge un preț evident greșit pe interfață; preț care diferă mult de prețul de pe piață, universal cunoscut sau apreciat al produsului; Mountex nu poate fi obligat să livreze produsul la prețul respectiv, ci să ofere prețul real al produsului. În cunoștința prețului real, clientului i se recunoaște dreptul de a renunța la comandă.
  • Dacă apare orice fel de problemă în procesarea comenzii plasate (legată de stoc, dimensiuni, culori, etc.), veți fi contactat de către un colaborator în scopul înștiințării și pentru găsirea soluției de rezolvare.
  • Pe această cale vă aducem la cunoștință, că Mountex SRL stochează datele personale introduse în sistem, în scopul procesării comenzilor și împlinirii termenilor contractuali. Orice comandă validată are valoare de contract. Datele introduse vor fi păstrate cu confidențialitate și nu vor fi transmise către terți, cu excepția situației când terțul este subcontractor al vreunui serviciu (de exemplu transport). Prin completarea înregistrării sau comenzii, orice persoană care își introduce datele, contribuie la stocarea lor și inițiază procesul de transport, permițând accesul companiei abilitate pentru aceasta de a-i procesa datele personale. În acest caz, transportatorii sau alți subcontractori nu au dreptul de a utiliza sau folosi datele în alte scopuri decât cele menționate în termenii contractuali, precum și nu au dreptul de a vinde sau pune la dispoziție acestea altor persoane sau organizații. Procesarea datelor se face conform normelor și legilor valabile în Ungaria și în Uniunea Europeană, în conformitate cu Legea nr. 677/2001 valabilă în România.
  • Timpul de procesare a comenzilor este de 3-5 zile lucrătoare de la data validării comenzii, livrarea se face de luni până vineri între orele 9-17 ora României.

 

Dreptul de denunțare unilaterala

Contractele la distanță în comerțul electronic sunt reglementate pe teritoriul Ungariei de ordonanța 17/1999, în conformitate cu Directiva Europeană 1997/7/CE din 20 mai 1997 și Legea comertului electronic 365/2002 din România conform cărora am formulat următoarele aliniate:

  • Oferim facilitatea de a renunța unilateral la produse în termen de 30 zile calendaristice de la preluarea mărfii.
  • Denunțarea unilaterală a contractului presupune returnarea produsului intact și nefolosit!
  • Dreptul la denunțare unilaterală se poate exercita din momentul preluării mărfii, conform Ordonanței nr 130 din 31 august 2000 art. 4 alin 1 litera b ”condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;”
  • Dacă s-a plasat o comandă greșită sau din eroare, aceasta se poate anula înaintea expedierii cu un e-mail trimis la adresa webshop@mountex.ro, sau la careva din posibilitățile de contact afișate la meniul contact .
  • Comanda expediată se poate anula la momentul preluării coletului de la curier, prin refuzul categoric al acestuia.
  • Cumpărătorul are dreptul de a renunța unilateral la cumpărătură în termen de 10 zile de la preluarea mărfii. Denunțarea unilaterală a contractului presupune returnarea produsului intact și nefolosit! Dreptul la denunțare unilaterală se poate exercita din momentul preluării mărfii.
  • Dorința de a returna produsul sau eventuale reclamații se pot exprima prin e-mail sau telefonic, dar procedeul de retur se inițiază utilizând formularul special pentru aceasta și prin lansarea comenzii de schimb. În caz de schimb sau renunțare, rugăm clienții să returneze copia facturii în vederea identificării mai ușoare a comenzii. Formularul pentru retur precum și instrucțiunile pentru returnare se pot descărca aici>>>
  • În cazul renunțării la comandă, costurile returului vor fi doar cele de transport.
  • Dreptul la retur se poate exercita în cazul produselor*, chiar și cu ambalajul original desfăcut, care nu prezintă lipsuri sau urme de utilizare. Mountex primește înapoi exclusiv produse intacte, nefolosite, în stare originală și returnează valoarea acestuia. Produsele returnate vor fi verificate minuțios și individual de către colaboratorii noștri.
    • * Există produse în webshop care nu pot face obiectul renunțării. Acestea sunt cele, care prin natura lor, odată cu desfacerea ambalajului nu mai pot fi considerate respectiv vândute ulterior ca fiind noi.
    • Exemple de asemenea produse care nu pot fi returnate, fără a se limita la acestea: Soluții de curățare-impregnare în flacoane sau alte recipiente, butelii de gaz, cosmetice (cremă de soare sau altele), suplimente nutritive sau alte tipuri de mâncare, încălzitoare, alte produse sigilate care se pot deteriora sau consuma deodată cu desigilarea.
    • Deasemenea nu se pot returna: produse care fac parte din echipamentul de protecție individual cum ar fi; carabiniere, hamuri, corzi, amaraje, dispozitive de asigurare, alte dispozitive care opresc căderea individuală de la înălțime sau țin de siguranță.
    • nu se pot returna produse de igienă sau lenjerie intimă
  • Rugăm clienții noștri pe această cale să fie atenți la integritatea coletelor în momentul preluării acestora! Eventuale lovituri sau daune trebuiesc comunicate curierului și notate pe scrisoarea de trăsură (AWB) sau pe proces verbal deschis de către serviciul de curierat, iar dacă daunele par semnificative, recomandăm refuzul categoric al livrării. Relamații ulterioare privind integritatea mărfii, în cazul în care nu s-au menționat daune la preluare, nu putem primi.
  • Rugăm recepționarea atentă a conținutului din colet, precum și corelarea conținutului cu factura atașată. Orice neregulă sau lipsă față de factura atașată se notează și se va semnala în ziua preluării pe căile de contact. Păstrați factura  în original. Nu primim reclamații cu lipsuri după a 3-a zi de la data livrării.
  • În cazul în care curierul nu găsește la adresa menționată pe colet destinatarul, va livra coletul a doua zi, fără costuri suplimentare. Dacă un colet nu se poate livra în mod repetat și destinatarul nu este de găsit, se va returna la sediul Mountex Budapesta. La cererea clientului, Mountex va efectua o a doua expediere, cu plata transportului la destinatar. În cazul în care și a doua tentativă eșuează din motive independente de Mountex sau curier, clientul va trece în regim de plată în avans pentru următoarele comenzi.
  • Dreptul la denunțare unilaterală nu este valabil în cazul pagubelor produse asupra coletului/mărfii după preluarea acestuia de la curier. În cazul returnării produselor incomplete, cu urme de utilizare, daune sau în urma constatării unei utilizări neconfome, furnizorul își rezervă dreptul de a penaliza clientul cu un procent din valoarea produsului egal cu diminuarea valorii acestuia.
  • În cazul în care se constată vreo daună sau defect de fabricație al produsului/produselor, Mountex va înlocui produsul defect în termen de 15 zile lucrătoare sau va pune la dispoziție contravaloarea acestora.
  • În cazul denunțării unilaterale a contractului, vom returna contravaloarea achitată a produselor în termen de 14 de zile calendaristice în contul menționat de client.

 

Schimbarea produselor

În cazul în care produsul nu este conform cererii/așteptărilor, poți iniția schimbarea lui**. Te rugăm să returnezi produsul nefolosit și cu ambalajele intacte.

În cazul schimbării produsului, te rugăm să menționezi în tabelul din capătul paginii numele produsului cerut, eventual codul, culorarea, mărimea sau alte caracteristici ce ți-ar fi importante. Te rugăm să returnezi o copie a facturii deodată cu produsul. Listarea formularului de retur, aici

În cazul în care nu îți putem oferi produsul cerut la retur, te vom contacta pentru alegerea unui alt produs sau returnarea sumei achitate prin poștă sau în contul menționat.

**Atenție! Produsele privind securitatea personală și care prin desigilare se pot degrada, nu se pot schimba! vezi mai sus excepțiile capitolului Dreptul de denunțare unilaterala
(produse de igienă personală, produse sigilate cum ar fi creme, sau alte recipiente, mâncare sau băuturi, suplimente nutritive, lenjerie intimă, echipament de protecție personală cum ar fi: căști, carabiniere, lonje, corzi, amaraje sau altele)

Garanția produselor

Din data de 1 Iulie 2003, produsele comercializate de Mountex sunt livrate cu 2 ani garanție*. Garanția se oferă pe baza facturii fiscale emise pe baza comenzii lansate pe www.mountex.ro. Eliberarea unui certificat de garanție, se face în urma solicitării exprese pe e-mail de către cumpărător.

*Acest termen se împarte în două perioade:

  • Garanția comercială (primele 6 luni)
  • Garanția de conformitate (din luna 7 până în luna 24) conform Ord. 9/2016 

În cazul bunurilor de consum și la cele de folosință îndelungată ( binocluri, ceasuri, bocanci, geci,... bunuri peste valoarea de 400 lei) în primele 6 luni, conform legii, se poate considera ca neconformitățile apărute să fi fost prezente, ascunse în momentul fabricației (L449/2003 republicata 2008 cap.V Art18). Dacă vânzătorul nu este de acord, el va trebui să dovedească utilizarea neconformă, depozitare necorespunzătoare, eventual lovituri, apă, umiditate extremă sau alte cauze care pot invoca defectul constatat.

În cazul eventualelor reclamații după luna a 7-a la bunurile de folosință îndelungată, până la sfârșitul perioadei de 2 ani, în cazul în care vânzătorul nu este de acord ca neconformitatea să fi fost prezentă în momentul vânzării, cumpărătorul trebuie să dovedească faptul că acea neconformitate a fost prezentă în momentul cumpărării produsului.

În termenul perioadei de garanție, se poate reclama defecțiune sau neconformitate, în cazul în care produsul a fost depozitat, întreținut, îngrijit, conform specificațiilor producătorului. În momentul reclamației vreunui defect, cumpărătorul practic semnalează o neconformitate care era prezentă în momentul vânzării produsului și nu a fost cauzată de vreo influență sau fenomen din exterior, nu provine din utilizare neconformă sau defectuoasă precum și din lipsa întreținerii periodice recomandate de producător. Altfel spus, este vorba de neatenția vânzătorului, care a vândut un produs neconform – caz în care cumpărătorul are dreptate, iar reclamația este justificată. În cazul în care produsul se uzează în perioada de 2 ani sau mai puțin, uzură provenită din utilizare zilnică de exemplu, atunci reclamația nu este justificată, iar produsul nu va fi înlocuit (de exemplu: bocanci cu talpa uzată sau cu interiorul distrus, geci sau alte articole cu materialul subțiat, articole de pe care s-a șters parțial sau total vopseaua sau stratul de suprafață etc.).

Garanția produselor se acordă în două trepte:

  • În prima treaptă cumpărătorul poate solicita reparația sau schimbarea produsului, cu condiția ca costurile variantei alese să nu fie semnificativ mai mare decât cealaltă. Reparația produsului implică readucerea stării fără defecțiuni. Vânzătorul trebuie să se străduiască, ca în termen de 15 zile (OG 9/2016) să readucă produsul neconform în stare de funcționare, iar cheltuielile implicate pentru realizarea acestuia cad exclusiv în sarcina lui. Vânzătorul poate repara produsul de ori de câte ori se poate readuce în stare de funcționare fără defect și nu prezintă dezavantaje sau lipsuri față de unul nou.
  • A doua treaptă va deveni validă doar atunci, când reparația sau schimbul produslui nu este agreat de vânzător, sau acestea nu se pot realiza. În treapta a doua, cumpărătorul poate opta între reducere în bani/produse sau renunțare în totalitate la produs. În cazul unui defect neesențial în funcționarea corectă, cumpărătorul nu poate cere stornarea produsului și returnarea contravalorii de către vânzător.

Garanția nu acoperă defecte menționate sau semnalate de către vânzător în momentul cumpărării, respectiv pentru care clientul a beneficiat eventual de o reducere.

Reclamațiile privind eventuale defecte de fabricație se anunță în timpul cel mai scurt. Produsul defect nu se poate utiliza în continuare. Vânzătorul are dreptul de a cere expertiză de la un service autorizat și în cazul în care defectul provine din utilizare neconformă, costurile legate de constatare și reparație vor fi facturate cumpărătorului.

Consumatorul nu este indreptățit să solicite rezilierea contractului, dacă lipsa conformității este minoră.

Ridicarea produselor de la cumpărător se face exclusiv după analiza anterioară a situației, examinarea actelor, fotografiilor trimise de către client și confirmarea în scris, pe e-mail al Serviciului clienți Mountex. Returnarea unor produse fără acceptul vânzătorului nu îndreptățește cumpărătorul pentru recuperarea costurilor de transport sau alte costuri.

Detalii privind cadrul legislativ al garanțiilor găsiți pe pagina Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului

Produse de protecție personală

În webshop-ul Mountex.ro se regăsesc și produse care sunt utilizate în sporturi sau alpinism utilitar drept echipament personal de protecție (căști, opritori de cădere cat3, hamuri, lonje, carabiniere, blocatoare, coborâtoare, corzi, cordelline, chingi și anneau-uri și altele...). Aceste echipamente salvează viața în caz de eventual accident. Întrucât conformitatea acestor produse nu se poate constata în caz de schimb, aceste produse nu se pot schimba cu excepția cazurilor în care defectul de fabricație este evident. Cu acest prilej, vă rugăm să verificați culorile, măsurile și modelele pentru a primi exact produsul pe care îl doriți.

Echipamentele pe bază de plasticuri (corzi, hamuri, lonje, etc.) sunt vândute în perioada de viață recomandată de producător, în care este definită o perioadă de depozitare a acestora. Acordăm atenție deosebită la depozitarea acestor echipamente, verificăm periodic datele de pe produsele din magazin. De la noi nu se pot cumpăra produse la care perioada în care am ținut produsul pe stoc a depășit perioada de utilizare sau depozitare. La produse aflate în promoție sau lichidare de stoc, se poate întâmpla ca acestea să prezinte urme de praf sau să pară mai vechi. În aceste cazuri se poate întâmpla, ca așteptările personale să fie mai mari decât specificațiile date de producător. Te rugăm să ne scrii înainte de expedierea produsului, dacă ai întrebări legate de data fabricației sau perioada de depozitare. Chiar și în aceste cazuri, produsele se schimbă doar în cazul în care se poate constata un defect de fabricație sau neconformitate evidentă.

Legislație în vigoare

  •  Legea comertului electronic 365/2002 Republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 403 din 10 mai 2006 - Directiva 1997/7/CE din 20 mai 1997 privind protectia consumatorilor în cazul contractelor la distanta și în conformitate cu Legea CVIII. din 2001 al Ungariei privind comerțul electronic în conformitate cu normele Europene 
  • Legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, completată prin OG 9/2016
  • Ordonanta privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta 130/2000 - Republicat in Monitorul Oficial cu numarul 177 din data de 7 martie 2008 - Directive no. 97/7/EC of the European Parliament and of the Council of 20 May 1997 on the protection of consumers in respect of distance contracts și în conformitate cu - Ordonanța 17/1999 (II.5.) al Ungariei privind contractele la distanță, în conformitate cu normele Europene -
  • Noul Cod Civil republicat, Legea 71/2011 și Legea 60/2012
  • Legea nr. 677 din 21 noiembrie 2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date. Detalii aici>
  • Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu toate actualizările și normele de aplicare
  • OUG 34/2014 din 04/06/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (referitor la modificări și excepții de returnare sau denunțare unilaterală)

 

© 2017 - Mountex SRL în colaborare cu Mountex Kft. Toate drepturile rezervate. Pagină dezvoltată de H3 Informatikai Kft. Conținutul acestei pagini este proprietatea intelectuală a dezvoltatorilor și nu se poate utiliza nici în formă scrisă, nici online, fără acordul acestora.

RO / HU / SK